En bra sak och en bild som inte har något med den att göra:

Ikväll har jag blivit bjuden på middag, skålat i bubbel och lyssnar på Joys nya singel (på Musikguiden). Typiskt bra torsdag alltså!

Tre bra saker:

-Tog nytt blodprov igår. Var på väg att börja gråta men lyckades låta bli!
-Mitt nya, fina halsband som låg i paketet jag hämtade ut i söndags.
-Jag och M såg första avsnittet av True Detective idag, tyckte att det var bra.

Jahaja!

Tråkigt med igår: åkte hem till Karlstad för min långhelg var slut. Satt på en sjukt obekväm stol nästan hela resan pga gick inte att boka plats. Det var en sån där stol som en fäller ut från väggen. Jättehård.

Kul med igår: paket!

Fyra bilder från helgen:

Jag tittade på det här igår:

Så nu vill jag åka till Istanbul.

Hemma hos bonden:

Igår åkte jag tåg:

Soppa och plättar.

Idag är det tydligen pannkaksdagen så vi åt soppa och plättar till middag.
Champinjonsoppa inspirerad av det här receptet och plättar enligt rutiga kokboken.

Båda gick hem hos M.

Imorgon klockan 15.00 tar jag helg och åker till Hofors. Hurra för det! Det är liksom som om jag har fredag redan imorgon.

Meddelande:

Jag jobbar kväll. Det är lite tråkigt.

Slut på meddelande.

Warszawa (en himla massa bilder på ungefär samma sak)

Aj! (Varning för lite äcklig bild)

Lagom till att såret under mitt ena öga läkte så fick jag ett nytt utslag på näsan istället. Precis där glasögonen sitter. Jag har därför varit utan glasögon hela veckan - det har liksom gjort för ont att ha glasögon på.

Ikväll fick jag dock stå ut med att det gjorde lite ont för vi var på bio och då behöver glasögonen vara på (det är rätt trevligt att se filmen liksom). Vi såg Trevlig folk och jag grät mer än en gång.

Mmmmmango!

Idag gick jag och Sofia lite spontant på ett danspass på Friskis. Broadway-dans! Så vi har flängt runt till musik från bland annat Chicago, Dirty Dancing, Moulin Rouge och Mamma Mia. Så himla trevligt! Eftersom dansen var direkt efter jobbet så var jag superhungrig efteråt. Jag kände inte för att äta min torra pasta utan bestämde mig för att röra ihop lite mangosalsa och falafel. Det blev, såklart, så himla gott! (Det går typ inte att misslyckas med?) Bilderna gör knappast maten rättvisa men jag hade liksom inte tid att bry mig om det för jag var ju hungrig!

PS. Hade min goda myntalimeyoghurt till också! Den är fan riktigt fin.

Jag har gjort pasta idag:

Fylld med svamp och ricotta. Den blev tyvärr ganska tråkig pga för mycket pasta och för lite fyllning. Men tomatsåsen och peston jag gjorde var riktigt bra.

Lite bilder på lite mat jag åt i Warszawa:

Köttallriken har jag redan visat så den är inte med här. Bilderna på frukosten visar så himla lite av utbudet egentligen - det var galet! Jag åt gnocchi för första gången (i någon tryffelsås). Två gånger åt jag spenat- och ricottafylld ravioli. Den ena med något salviasmör. Det var så gott jag typ blir tårögd av att tänka på det. Bilderna visar inte ens allt jag åt. Det var också några efterrätter, auberginesoppa, lite sushi (jag övar på att äta det) på hotellets middagsbuffe.

Tråkigt.

Saknar hotellrummet. Den stora, mjuka sängen. Utsikten. Imorse åt jag den lyxigaste frukosten en kan tänka sig (medan en kvinna spelade harpa!). Imorgon äter jag en torr limpmacka med en skiva ost - om jag ens hinner äta frukost.

Det är så himla tråkigt att vara hemma igen.

Ops!

Jag har köpt nagellack som lyser i mörker! Det har jag letat efter i flera år! Jag har köpt lite annan make up också. Men det syns lite dåligt för det var så kasst ljus när jag skulle ta bilderna. (OBS! det är alltså samma på båda bilderna - har inte gått helt bananas).

Kött-tallrik!

Igår beställde vi in en jättestor tallrik med massor av kött som vi skulle dela på. Vi kunde inte äta upp allt - det var så mycket mat! Priset? Typ 130kr.

Det här är ju inte på riktigt?!?

Igår låg jag här och plaskade lite:

Tittade jag till mitt vänster så såg jag en vägg. Tittade jag till höger så såg jag det här:

Badrummets andra dusch.

Det känns så himla konstigt att det finns två duschar i samma badrum.

PS. Nu kom M precis ut från duschen och berättade att det finns "två duschar i duschen" - en slang och en i taket - som går att ha igång samtidigt! Åh, jag älskar det här hotellet!

Nu är jag i Warszawa!

Åt en svindyr men god lunch på Skavsta. Drack vin för att bli lugn. Klarade flygresan bra för M berättade om Sunes sommar för att jag inte skulle tänka på att det är HELT SJUKT ATT FLYGA FLYGPLAN. Bild 4 visar det första vi såg av Polen. Bild 5 och 6 är från en tågstation vi hängde på i en timme när vi skulle ta oss in till Warszawa (toalettpapperet var rosa!). Sista bilden är från vår helt fantastiska utsikt från hotellrummet. Det blir nog fler bilder på den...

Bilder från igår:

Idag är packlistan fylld. Allt förutom TANDBORSTE är överstruket. Jag glömmer nästan alltid tandborste så därför fick den ta ganska mycket plats på listan. Känner på mig att jag kommer glömma den igen nu bara för att jag skriver det här. Jag kan inte gå och packa den än heller för jag måste dricka upp kaffet innan jag kan borsta tänderna och jag måste borsta tänderna innan jag kan packa ner den.

Vi åker till värmen!

Enligt yr.no är det lite varmare i Warszawa än i Karlstad. Lite är alltid något!

Jag är lite nervös.

(Välmatchad som vanligt när jag glider runt hemma).

Ikväll har jag tränat och nu är jag helt utmattad. Jag tror att det är bra. Då orkar jag liksom inte ha så mycket ångest över att jag ska sitta i ett flygplan på torsdag. Jag försöker att bara tänka på målet och inte själva resan men det är ganska svårt nu när det är så nära.

Tullipaner!

Två gånger pizza och sen en paj.

Idag har varit en perfekt bakisdag. Jag har haft pizzastrumpor och ätit pizza med bra sällskap (jag hade bacon, salami och lök på min!). Till efterrätt fick jag kaffe och en fantastisk citronmarängpaj.
Jag har dessutom ovanligt lite söndagsångest eftersom jag bara jobbar två och en halv dag i veckan som kommer. Yes alltså!